Co jeść?


JEDZ

Mięso: Każdego rodzaju, włącznie z wołowiną, wieprzowiną, dziczyzną, kurczakiem, itd. Możesz śmiało jeść tłuszcz znajdujący się na mięsie tak samo
jak skórki kurczaka. Jeśli masz możliwość wybieraj mięso z hodowli organicznych.
Ryby i owoce morza: Wszystkie rodzaje. Tłuste ryby, takie jak łosoś, makrela czy śledzie są świetnym wyborem. Unikaj chleba.
Jajka: Wszystkie rodzaje. Gotowane, smażone, omlety, itd. Możliwie wybieraj produkty organiczne.
Naturalne tłuszcze, pełnotłuste sosy: Używanie masła i śmietany do gotowania, poprawia smak posiłku i powoduje że jest bardziej sycący. Spróbuj sosu Berneńskiego i Holenderskiego. Sprawdzaj skład, lub zrób je sam. Olej kokosowy i oliwa z oliwek to także świetne opcje.
Warzywa dorastające nad ziemią: Wszystkie rodzaje kapusty, kalafior, brokuł, kiełki kapusty i brukselki, szparagi, cukinia, bakłażan, oliwki, szpinak,
grzyby, ogórki, sałata, awokado, cebule, papryki, pomidory, itd.
Nabiał: Zawsze wybieraj opcje pełnotłuste, jak prawdziwe masło, śmietana kremówka (40% tłuszczu), śmietana, jogurt Grecki/Turecki, oraz pełnotłuste sery. Uważaj na mleko zwyczajne i odtłuszczone, ponieważ zawierają dużo cukru mlecznego. Unikaj produktów słodzonych, o nadawanych sztucznie smakach, oraz niskotłuszczowych.
Orzechy: Dobre do jedzenia zamiast słodyczy przed telewizorem (z umiarem).
Jagody, truskawki, maliny, porzeczki, żurawiny itd.: Dopuszczalne z umiarem, jeśli nie jesteś bardzo restrykcyjny lub wrażliwy. Jak najbardziej z bitą śmietaną

PIJ

Woda;
Kawa: Najlepiej z pełnotłustą śmietanką (lub masłem)
Herbata

 

UNIKAJ

Cukier: Najgorszy. Napoje gazowane/niegazowane, słodycze, soki, napoje sportowe, czekolada, ciastka, lody, płatki śniadaniowe itd. Możliwie unikaj również słodzików (produkty „light”).
Skrobia (produkty mączne): Chleb, makaron, ryż, ziemniaki, frytki, chipsy, owsianka, Muesli itd. Produkty „pełnoziarniste” są tylko trochę mniej złe.
Umiarkowane ilości warzyw korzeniowych (dorastających w ziemi) są dopuszczalne o ile nie preferujesz restrykcyjnej diety nisko węglowodanowej.
Margaryna: Przemysłowo naśladowane masło z nienaturalnie wysoką zawartością tłuszczów omega-6. Nie ma korzyści dla zdrowia i jest niesmaczna.
Statystyki wskazują na powiązanie z astmą, alergiami i innymi chorobami zapalnymi.
Piwo: Płynny chleb. Pełne szybko wchłanianych węglowodanów. Niestety.
Owoce: Bardzo słodkie, duża ilość fruktozy. Można jeść raz na jakiś czas. Traktuj owoce jako naturalny odpowiednik słodyczy

Zobacz też: śniadania LCHF – przykłady

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>